Relacja klienta hotelu:
Pomimo braku przepisów wymagających od branży hotelowej sprawdzania czy klienci są zaszczepieni, obsługa hotelu wymaga od swoich klientów okazywania certyfikatów kowidowych, a także noszenia maseczek.
Reżim sanitarny panuje w całym obiekcie. Klienci mogą zdejmować maseczki na czas pobytu w swoich pokojach.
Osoby niezaszczepione mogą skorzystać z usług hotelu, ale tylko wtedy, gdy ich liczba nie przekroczy 30% gości hotelowych.
Bez żadnych ograniczeń mogą się meldować osoby, które przyjęły preparat i okazały obsłudze swój paszport kowidowy. Obsługa zwraca uwagę za każdym razem, gdy jakiś klient przechadza się korytarzem bez maseczki.
Najbardziej nieprzyjemna jest obsługa w restauracji. Klienci są cały czas obserwowani przez przynajmniej jednego pracownika, który stoi w sali i sprawdza, czy przypadkiem ktoś nie odszedł od stolika bez maseczki. Jeśli któryś gość zapomni i uda się po dokładkę bez maseczki, to osoba sprawująca nadzór sanitarny upomni go na oczach reszty gości restauracji.
Mój pobyt w hotelu miał miejsce w listopadzie tego roku, ale chcąc przekazać aktualne informacje, skontaktowałem się wczoraj tj. 05/01/2022 z obsługą hotelu w celu upewnienia się, czy wszystkie nielegalne obostrzenia są nadal aktualne. Pan na recepcji poinformował mnie przez telefon, że jak najbardziej są aktualne.
Zapytałem też, czy w restauracji nadał należy nosić maseczkę, a Pan odparł:
Tak, w restauracji również należy mieć nałożoną maseczkę. Także przy stoliku.
Drugą częścią wypowiedzi byłem bardziej zaniepokojony i postanowiłem się upewnić, czy jeśli nie na czas rozmowy, to chociaż na czas spożycia posiłku można zdjąć maseczkę z twarzy. W tym przypadku obsługa na szczęście pozwala na zdjęcie maseczki.
Zgłaszający: Spiky