Jak podaje Puls Biznesu, ostatni Czarny Piątek okazał się dosłownie czarnym dla najemców powierzchni w galeriach handlowych. Wg Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usługu (ZPPHiU) spadki odwiedzalności w porównaniu z czasem przedpandemicznym wynosiły między 35 a 42 procent. Te liczby niepokoją.

W firmach, które najmniej odczuły spadki wynosiły one kilkanaście procent, w tych, w których sytuacha byłą najgorsza dochodziły do prawie 50.

Zofia Morbiato, dyrektor generalna ZPPHiU, którą cytuje Puls Biznesu, mówi:

Obawialiśmy się, że Black Friday może nie być porównywalny poziomem odwiedzalności do lat sprzed pandemii, ale nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle

Żródło: pb.pl

Nasz komentarz:

Pytaniem otwartym jest, czy przyczyna tak dużego spadku leży w utrudnieniach, na które napotykają klienci np. obowiązek noszenia maseczki przez czasem kilkugodzinny pobyt, co z pewnością nie dodaje zakupom komfortu, indukowany przez media strach przed zarażeniem czy też stopniowe przenoszenie handlowego środka ciężkości do sprzedaży w internecie.

Jakiekolwiek by nie były tego przyczyny, środowisko handlowców jest chyba jednym z tych, które powinno szczególnie mocno naciskać na jak najszybsze wychodzenie z „pandemicznego” kryzysu zakończenie związanych z nim ograniczeń dla klientów.

c19.info.pl

Jak oceniasz przydatność tej informacji?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 3

Ta informacja nie była jeszcze oceniana! Bądź pierwszą osobą, która to oceni.

Ponieważ oceniasz tę informację jako przydatną...

Obserwuj nas na mediach społecznościowych!

Przykro nam, że ta informacja nie była dla Ciebie przydatna!

Napisz nam, co możemy poprawić

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *