Relacja naszej korespondentki:
Przeczytałam w mediach społecznościowych historię rodziny, która z powodu narzuconych restrykcji zrezygnowała z pobytu w hotelu, tracąc przy tym 4 tysiące PLN. Wysłałam do hotelu pismo przygotowane przez radcę prawnego ze strony https://polskajestjedna.com.pl i oto jaką otrzymałam odpowiedź:
„Szanowna Pani,
dziękuję za przesłaną wiadomość.
W dniu 31.12.2021 r., w trakcie śniadania została Pani poproszona przez obsługę o założenie maseczki w restauracji przy bufecie ( tj. przy nakładaniu jedzenia), co spotkało się z Pani głębokim sprzeciwem i niezadowoleniem. W tym miejscu wskazuję, że zgodnie z obowiązującymi restrykcjami/obostrzeniami sanitarnymi w związku z SARS-CoV-2, osoby przebywające w miejscach ogólnodostępnych, w tym w galeriach handlowych czy budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych np. na potrzeby gastronomii, zobowiązane są do zakrywania, przy pomocy maseczki, ust i nosa. Takie zachowanie jest wymagane obowiązującymi przepisami prawa i nie stanowi żadnej segregacji ludzi. Co więcej, wielokrotnie inni nasi Goście kierują do nas skargi, że nie wszystkie osoby przebywające w Hotelu przestrzegają obowiązujących obostrzeń, przez co czują się niekomfortowo. W Hotelu przestrzegamy wszystkich obowiązujących przepisów, jak również dokładamy najwyższej staranności, żeby zapewnić naszym Gościom bezpieczeństwo i komfort. W związku z tym, brak jest podstaw do formułowania takich twierdzeń i z wielkim ubolewaniem przyjmujemy krytykę tego rodzaju.
W Hotelu podczas pobytu Sylwestrowego mieliśmy około 150 osób i wszyscy zastosowali się do wprowadzonych restrykcji, które zaznaczam, nie zostały wprowadzone przez Nas, tylko odgórnie przez Rząd. Rozumiem Pani niezadowolenie wynikające z faktu zakrywania ust i nosa maseczką, ale musi Pani wziąć pod uwagę fakt, że meldując się w Hotelu i wypełniając kartę meldunkową, własnoręcznym podpisem zaakceptowała Pani nasz Regulamin. Absolutnie nie mamy na celu ani dyskryminacji ani segregacji, stosujemy się jedynie do wprowadzonych zasad, za których nieprzestrzegania grożą ogromne kary finansowe, jak również zamknięcie Hotelu.
Dodatkowo, co bardzo ważne, praktyka sprawdzania paszportów Covid nie spowodowała u nas absolutnie spadku obrotów, a wręcz przeciwnie wzrost, ponieważ Goście czują się u nas bezpiecznie, pod każdym względem.
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do Pani dyspozycji.
Anna Gojżewska
Dyrektor Hotelu„
Poniżej opinia radcy prawnego w tej sprawie: